Xamarin
Türkiye [beta]
Konular


Xamarin.Forms - Farklı ekran büyüklükleri ile çalışmak [Android+iOS] (Bölüm 1+2)

Xamarin.Forms - Farklı ekran büyüklükleri ile çalışmak [Android+iOS] (Bölüm 1+2)

Uygulamaların farklı ekran büyüklüklerini destekleyebilmesi, geliştirime süreçlerinde yazılımcıların en fazla efor harcadığı konulardandır.

 

Android

 

 

Geliştirmeye başlamadan önce öğrenmemiz gereken kavramlar;

 

-        Screen Size: Small, Normal(Medium) , Large, ExtraLarge
Çapraz olarak ekran büyüklüğünü ifade eden kavramdır.

-        Screen Density: (dpi – Dots Per Inch) Low, Medium, High, ExtraHigh, ExtraExtraHigh, ExtraExtraExtraHigh
Ekranda belirli bir alana düşen piksel sayısıdır.

-        Orientation: (Screen’s Aspect Ratio) Ekranın yatay/dikey durumunu açıklamakla birlikte, temelde, ekranın en-boy oranını temsil eder. Bu oran Wide veya Tall olarak ifade edilir

-        Resolution: Cihaz ekranındaki toplam piksel sayısıdır (640 x 480 gibi). Sanıldığının aksine farklı ebatlar ile ilgili UI kodlaması yapılırken direkt olarak etkisi olan bir konu değildir. Uygulama geliştirilirken aslında “Screen Size” ve “ Screen Density” konularını etkin olarak kullanmalısınız.

-        Density-Independent Piksel: (dp) Sanal bir piksel birimidir. MultiScreen UI yazılırken, UI Nesnesinin Boyut ve Pozisyon bilgisini belirtmek için kullanacağımız “density” den bağımsız olan yöntemdir. 

 

 

 

 

iOS

Benzer bir yaklaşımla formüle edersek;

iOS tarafında Unit'imiz pt (point) ismiyle karşımıza çıkıyor.

Efsanenin en başına doğru baktığımızda "iPhone3" versiyonunu görüyoruz (320×480 in 3,5’’). 1pt değeri iPhone3 ekranında 1px (piksel) olarak karşılık bulmaktadır.

 

@2x 

4 ve 4S versiyonlarına geçildiğinde iki kat büyüyen çöznürlük (640×960) unit oranını da 2 katına çıkarmış ve dolayısıyla 1pt=2px olarak formüle edilmiştir. (@2x)

5/5C/5S cihazlarında çözünürlük yükselse de (640×1136) unit değerinde herheangi bir değişiklik olmadı. 1pt=2px

6 için de yine sadece çöznürlük artmıştır (750×1334) 1pt=2px

 

@3x

6 Plus, ailenin en büyüğü (1080×1920) için oran yükselir ve 1pt=3px olarak hesaplanır. (@3x)  [downsampling!]

 

Related

Share

  • Recent
  • Popular
  • Tag
  • Xamarin Nasıl Çalışır?

    Xamarin'de uygulamanın tüm kodunu C# dili ile yazıyoruz. Yani Android için Java ya da iOS için objectiveC ya da Swift'e ihtiyaç duymuyoruz. Bu durum bizi sürekli olarak "Peki bu nasıl oluyor? Nativ...
  • Xamarin ile neler yapabiliriz?

    Merhaba Arkadaşlar, Xamarin platformu ile yeni tanışan arkadaşlara fikir vermesi açısından, geçtiğimiz ay tamamladığımız ve XAML ile neler yapılabileceğine dair iyi bir örnek olan GKFX...
  • SFS – Xamarin Cross Platform Sigorta Satış Uygulaması

    En büyük avantajı nerede gördünüz? Yabancı olduğunuz Android ve iOS gibi platformların doğal bir getirisi olan kavramları derinlemesine öğrenmek zorunda kalmadan .NET dünyasında alışkın ...
  • Xamarin Nedir?

    Xamarin, farklı mobil platformlar için Native uygulama geliştirmek isteyenlere cross-platform çözüm sunan bir platformdur. Xamarin sayesinde Visual Studio ve C# dilini kullanarak Android, iOS ve Win...
Etkinlikler